کدبانوی خانه خود باشید، یک سرآشپز ماهر در حرفه خود  و یا این که به صورت آماتورآشپزی کنید،  می دانید که داشتن یک مخلوط کن خوب و کیفیت بالا  یک وسیله حیاتی در آشپزخانه  به حساب آورده می شود. از مخلوط کن می توان برای مهیا سازی خوراک، کوفته، آرد برنج خانگی، اسموتی ها و حتی خرد کردن یخ کمک گرفت و کار را سریعتر و آسانتر انجام داد و از اتفاقات احتمالی که معمولا حین آشپزی میافتد جلوگیری کرد.

خرید مخلوط کن


برای خرید مناسبترین مخلوط کن همواره بایستی به چندین نکته قابل توجه دقت داشت: گنجایش پارچ مخلوط کن، قدرت مصرفی دستگاه، جنس بدنه مخلوط کن، جنس پارچ مخلوط کن و اسباب جانبی مخلوط کن در خرید همواره باید بدانید از کالای مورد نظر چه انتظاری دارید به صورت نمونه پارچ مخلوط کن معمولا در دو نوع پلاستیکی و شیشه ای است. پارچ های شیشه ای بیشتر در مقابل حرارت مقاوم می باشند و در صورتی که شما از مخلوط کن برای میکس کردن سوپ استفاده میکنید میتواند دلیلی برانتخاب نکردن و رد این جنس پارچ شیشه ای باشد. پارچ های پلاستیکی معمولا مدل سبک تری به حساب می آیند و احتمال شکستن کمتری دارند به همین علت از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. 


از طرفی بایستی به ظرفیت پارچ مخلوط کن هم دقت داشته باشید. چنانچه خانواده شما پر تعداد میباشد و میزان استفاده شما بالاست مخلوط کنی بخرید که پارچ بزرگی دارد. اما سنگینی و بلند کردن این پارچ را در نظر بگیرید.

خرید مخلوط کن


به جنس بدنه مخلوط کن توجه فرمایید، بدنه مخلوط کن ها معمولا در دو نوع استیل و پلاستیکی میباشد. بدنه های استیل امروزه به جهت زیبایی و شست و شوی آسان از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. توجه کنید با اینکه بدنه های پلاستیکی معمولا سبک میباشند ولی ممکن است با گذر زمان در گیر خط و خش و همینطور رنگ رفتگی شوند. 
نکته قابل توجه دیگر تیغه های مخلوط کن میباشد، تیغه های استیل ضد زنگ که با گذر زمان و استفاده برندگی خود را از دست نداده و تیز بماند و در گیر خوردگی نشود می‌تواند عاقلانه ترین انتخاب باشد.


لوازم جانبی مخلوط کن


همواره به ملزومات جانبی مخلوط کن توجه نمایید و با نیازها و کاربری خود بسنجید. پارچ آبمیوه گیری و آسیاب معمولا از ملزومات همراه اکثر مخلوط کن ها هستند. شما با در نظر گرفتن این ملزومات همراه مخلوط کن نیاز خود را به دستگاههای متعدد کم میکنید و در هزینه صرفه جویی کرده اید.


در آخر مهمترین نکته در تهیه و خرید مخلوط کن میزان هزینه ایست که برای آن در نظر گرفته اید. با تجربه ما خرید مخلوط کن با قیمت گزاف تضمینی بر کیفیت و کارایی آن محسوب نمیشود پس بهتر است با توجه به بودجه و کاربرد این دستگاه برای خود و منزلتان یک خرید عاقلانه داشته باشید. فروشگاه اینترنتی فورپینا در این خصوص میتواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

خرید مخلوط کن