در دنیای مدرن امروز کسی برای درست کردن یک چای که رفع خستگی کند صبر نمیکند و منتظر جوش آمدن کتری و سماور نمیماند. از این رو با پیشرفت تکنولوژی و آمدن انواع چای ساز همه چیز دست به دست هم داده تا انسان امروزی با خرید چای ساز، بیشتر احساس ناخوشایند انتظار و زحمت را تجربه نکند. چای این نوشیدنی که بیش از صد سال است راه به خانه های مردم سرزمین ما گشوده با اصالتترین نوشیدنی فعلی محسوب می شود. در این بین منتقدانی هستند که طرفدار چای دو آتشه و کتری و سماور هستند، وقت و آسانی کار را فدای طعم و رایحه میکنند.


انواع چای ساز


محصولات چای ساز انواع مختلفی دارند، که به دو گروه صفحه ای و ایستاده، تقسیم میشوند. یک گروه سومی هم وجود دارد که بدون قوری است و کارایی و طرفدار انچنانی ندارد. و از دسته چای ساز به همین علت دورمانده.
بسته به فضا و سلیقه شما میتوانید از هر کدام از این دو گروه خریداری و استفاده کنید. در نظر داشته باشید که نوع ایستاده یا دم آور یا سماوری یا بالا-پایین به ارتفاع برای قرارگیری نیاز دارد و هر مکانی مناسب جای دادن آن نیست. صفحه ای هم به فضای بیشتری نیاز دارد، اما سیم های کوتاه بی مصرف چای ساز ها در بازار را درنظر بگیرید و حواستان به این مورد در چایساز صفحه ای باشد.

 

انواع چای ساز


از چه برندی چای ساز تهیه کنیم؟


امروزه باید از شرکت های به نام و بزرگ چای ساز خرید، چون میزان رضایتمندی مصرف کننده در رشد آن ها تاثیر داشته و خوب میدانند که باید اولویت را، رعایت حقوق مشتری قرار داده و از ورود کالای نامرغوب به خط تولید خود جلوگیری کنند.
برندهای نو ظهور مانند: سام، یا برند قدیمی پارس خزر در ایرانی ها قابل تفکر هستند. طراحی زیبا وکارکرد ساده و حداقل خرابی و گارانتی شرکتی را برای مصرف کننده به ارمغان آورده اند.
ازبرند های خارجی مرغوب مانند: تفال، بیم، فیلیپس، بوش که کیفیت خوبی در دسته بندی نوشیدنی ساز دارند هم میتوانیم نام ببریم.

راهنمای انتخاب چای ساز


نکات خیلی مهم

 

  • جنس بدنه کتری در چای ساز مهم است و موقع خرید اگر از نوع فلزی میخریم باید ضد زنگ و رسوب بخریم، اگراز جنس بدنه پلاستیکی خریداری میکنیم، باید به این نکته که آب ممکن است طعم بگیرد توجه داشته باشیم. نوع بدنه پلاستیکی برای کسانی که تازه سماور و کتری را کنار گذاشته اند، توصیه نمیشود چون بدون شک، از خرید خود پشیمان میشوند.

 

  • ظرفیت کتری را متناسب با میزان مصرف چای در نظر بگیرید، نکته ای که در این قسمت خود را نشان میدهد این است که ریختن چای نباید به عملی زجر اور مبدل شود پس حجم کتری را برای بلند کردن در نظر بگیرید.

 

  • توجه داشته باشید که دسته کتری و قوری حرارت را به بیرون انتقال ندهند و دسته آن با توجه به وزن، نشکن باشد.

 

  • مطلوب است چای سازی با توان مصرفی2200-1800 انتخاب کنید.

 

  • حتما دقت کنید که قوری و کتری فیلتر از نوع ضد زنگ و ضد رسوب داشته باشند. و پرتابل بودن در نظافت این قطعه حائز اهمیت است.

 

  • سعی کنید رسانای فلزی در کف کتری تعبیه شده باشد. اگر رسانای زیرین کتری چای سازکه اتصال به صفحه برای جوش امدن است، پلاستیکی میباشد حداقل برندی خریداری نمایید که از رسانای استریکس که مشهور است استفاده کرده باشد، که عمر دستگاه را افزایش دهد، چون رسانای پلاستیکی وقت بیشتری میبرد تا آب را جوش بیاورد و سبب کوتاه شدن عمر دستگاه میشود.

 

  • داشتن تایم، قطع‌کن خودکار، تنظیم درجه حرارت، نشانگر میزان آب و حالت گرم‌نگه‌دار، ازاولیه ترین امکانات یک چای ساز میان رده است، پس دقت کنیم که داشته باشد.

 

  • نکته اخر اینکه ظاهر چای ساز بسیار بسته به سلیقه شما میباشد. برای دیدن و خرید چای ساز از فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی فورپینا دیدن فرمایید.

 

 

نکات نگهداری از چای ساز